En helt ny dag

Ja jag börjar väl även detta inlägg med lite pluggrapporter. Jag tror att jag är klar med första delen av mitt forskningsläge. det vill säga att det bara är det "lätta" kvar. Dock finns det en hake och den kallas för teori. Jag vet verkligen inte vilken teori som jag ska använda mig av. Men men som läget känns nu så går det framåt i alla fall. Tyvärr är det ju inte jag som bestämmer om det går bra eller inte det är ju min handledare jag hoppas bara att den duger för att G. Allt över G är en bonus enligt mig.

Men för att gå över till något som är mycket roligare så ska jag och min dotter till stan idag. Där ska vi träffa en kompis till mig och en till dottern. Anledningen till besöket på stan är att dottern trillade på en grusig parkering för inte så länge sedan och skrapade upp knät. Tydligen så är inte leggings gjorda för det så de gick sönder  (alltså måste vi köpa nya för hur kan man leva utan ett par gråa leggings?)och det var blod och ja man skulle kunna tro att det var något riktigt allvarligt så som dottern tjöt om blod. Det stannade inte där utan vi hade precis ätit en god middag med glass till efterrätt och gallskrikande i kombination med att man nyss har ätit glass resulterade i att hon kräktes. Ja ja det är i alla fall anledningen till trippen till stan. När vi nu skulle till stan fick jag den ljusa idén att kolla om dotterns bästa kompis hade lust att haka på så då blir ju allt lite roligare. Då bestämde jag och Perny det vill säga bästisens mamma att vi skulle dra en fika på stan och det kan ju bli kul om barnen orkar att sitta stilla i 10 min så man hinner fika klart innan det är dags att springa efter dem.

För att komplettera gårdagens inlägg så ser det ut som att dottern följer med till Enköping. Men mamma och pappa ska passa henne medans jag och Sofia går ner på stan och tar en fika. alltså kunde jag slå två flugor i en smäll. Ibland är livet underbart.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Pappsen kan inte på lördags eftermiddag. Han ska på 30 års klassträff.

2009-03-25 @ 19:24:47
Postat av: perny

Nej men se där :) har även du fallit dit :D



Jag kommer nu att länka till dig i min blogg, bara så du vet ;) om du har något emot det...ja...då får du väl hojta till.

2009-03-26 @ 09:31:09
URL: http://theperny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0