Enköping

Ja eftersom att det är helg och jag försöker att inte plugga så mycket på helgerna så har jag inte gjort något alls på min uppsats. Vilket jag tycker är väldigt skönt. Det vill säga att göra något annat än att plugga.

Eftersom jag inte har skrivit något sedan jag kom till Enköping så måste jag bara berätta hur otroligt drygt det var att ta sig hit. igår när vi satt och väntade på tåget meddelade de att tåget var 10 min sent. Det är ju ingen fara tyckte jag som är en ganska rutinerad tågåkare. Men detta fortastte ända fram till att tåget var 40 min sent och Sofia i princip var framme i Enköping innan jag och dottern ens hade hunnit på tåget. Efter det så vart det i alla fall middag hemma hos päronen. Vid så där 20.00. Lite sent men vi kom fram. Sedan är det ju också så att man måste prata halva natten när man träffar gamla vänner ;) så vi kom i säng vid 03.00.

så börjar dagens bravader med att vi skulle upp klockan 9 för att hinna till stan vid 10. (detta för att pappa skulle iväg på klassfest i Borglänge på eftermiddagen) Väl framme på stan knallade vi runt och provade massor av kläder tills dottern var så trött på oss att hon inte visste vart hon skulle ta vägen. Sent om sider fick dottern följa med mormor hem och göra det hon hade längtat efter hela dagen. De vill säga gå ut och leka och sedan måla med vatten färger. Men medans dotter gjorde detta var Sofia och jag på stan och jagade sidenband till kort som Sofia satt och pillade med. Detta var lättare sagt än gjort tydligen så är Enköping emot gröna sidenband. Men jag fick i alla fall köpa mig värmespolar så jag var nöjd och glad.

När vi äntigen hade kommit hem till päronen så fick vi lite god mat och cola. Efter detta så började Sofia och jag att färga hennes hår och hon leker med lite roliga frisyrer på mig. Så dagen har varit lång innehållt en mycket lång promenad men framför allt har den varit riktigt rolig och trevlig. (jag och Sofia hann med en liten fika trots allt rännande)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0