Det är inte lätt att vara liten

Idag så var det den beryktade fredagen då dottern och jag ska åka till Enköping. Men innan det sker så måste jag skriva lite på mitt arbete. Hur går det då? jo det går ju mindre bra skulle man kunna säga jag ligger ½ dag efter. Det är ju snart examination och så men vad fan. Jag klarade ju förra delkursen vilket jag inte trodde alls att jag skulle ha en chans på. Detta borde ju tyda på att mirakel fortfarande inträffar eller vad tror ni?

Som vanligt så går vi raskt över til något som är beydligt roligare. Jo förresten så städade jag faktsikt toaletten med tandborste. Det är faktiskt det bästa sättet att städa under kanter och sånt det samlas riktigt mycket äckliga saker där under. (jag städade inte bara toaletten tog nästan hela den övriga lägenheten oxå men den städades inte med tandborste)

Igår ringde jag till perny och vi bestämte att vi skulle ta våra små till Ikea och dumpa dem i lekrummet så vi fick en chans till att prata utan att höja rösten för att höras över våra över förtjusta flickor. Det gick ju bra jag handlade det jag skulle och även Perny hittade lite grejer som hon skulle ha. Efter detta hade vi tänkt att vi skulle äta men det gick inte riktigt som planerat då min lilla tös råkade kissa på sig. (Vilket hon var mycket olycklig över.) Detta är något som inte händer så ofta kan inte ens minnas sist hon kissade på sig så jag funderade varför detta skedde och jag frågade så ledes dottern. då hon svarar jag tyckte att tanten som jobbade där var läskig så jag vågade inte att fråga. Ah det förklarade ju saken tänkte jag och sprang i väg till Willy´s och köpte trosor till henne (hon hade klänning på sig) när perny var kvar med tjejerna.  Så efter det kunde vi gå och äta. Men det vart en lyckad dag och vi var borta länge. tack för en trevlig dag Perny. 

Idag ska jag och dottern åka till Enköping med tåget. Något av en favorit syssla för dottern. =) Det är ganska fullt upp nu veckorna som kommer för denna helgen är det ju som bekant Enköping och mormor och morfar som gäller. Om man inte räknar med söndagen då hon ska på klädsim. När nästa helg kommer så dyker Eddies syster ner och hämtar dottern. Gud vilken tur att vi har er så jag och Eddie kan gå på Tjällossningen..=) Jag menar det är ju ingen kort bit att åka och hämta dottern bara typ 55mil och på en dag ska du åka fram och tillbaka. Du är guld värd Eddies syster. Efter det så är det som bekant påsk. Efter det så är det faktiskt ganska lungt. Med detta vill jag bara säga att det finns vissa risker med att bloggen inte uppdateras lika frekvent som den har gjort hittills. Jag ska där emot försöka att uppdatera den så mycket som möjligt.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var så trevligt så, men när jag kom hem påminde ju maken mig om vad jag BORDE ha köpt :)



Ha så trevligt i Enköping

2009-03-27 @ 16:49:41
URL: http://theperny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0