Hemma igen

Då var jag änligen hemma igen. Inte för att det har varit tråkigt eller jobbigt att vara borta men det är alltid skönast att sitta i sin egen soffa och kolla på sin egen tv och göra som man vill.

Vad gäller mitt pluggande så tror jag att jag är klar med bakgrunden så nu har jag bara motoden och teorin kvar. Det är något som kommer att ta död på mig men nu ska skiten in på måndag så det är bara att jobba på. Jag håller blicken på målet. Det vill säga jan 2010.

Dagen har väl varit lite hattig kanske man kan säga. det började inatt när jag och Sofia skulle sova och vi kollar på klockan och ser att den är 02.20 inte så farligt tänkte vi. Men började fundera på att sova lite då Sofia skulle åka hem 10.10 idag. Jo men visst, speciellt när Sofia kollar på sin mobil och vi inser att sommertiden har börjat vilket gjorde att klockan var en timme mer. Det blir lite jobbigt när man ska upp tidigt dagen efter och klockan snart är 4 på morgonen. Men vi hoppade ner i våra sängar runt 4 snåret. I morse vaknade jag av att dotter väckte mig vad jag trodde var 9. Lungt tänkte jag innan jag insåg att den klockan inte var omställ och klockan var stax innan 10. Det innebar alltså att Sofia fick ta tåget vid 12. När vi lämnat av Sofia vid tåget åkte vi hem till Öret och firade brorsan i förskott han fyller på tis. Det var trevligt.

Dottern min hon har varit helt super duktig i helgen som jag skrev igår.  Det var hon även idag på simskolan där hon hoppade i själv från kanten och kämpade med plattan som man håller i när mna över på bensparkar. Varför hon var extra duktig på att simma idag var för att det var klädsim men hon var minst lika duktig med kläder som med bara baddräkt. Det var efter simskolan då tröttheten tog över och hon surade och bråkade och trotsade resten av kvällen. Men nu har hon sovit sött ett par timmar. Undrar vad jag skulle göra utan dig min lilla pärla. Älskar dig så det nästan gör ont. puss
(ursäkta stavningen men jag är sjukt trött just nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0