jobbsökande

Japp då har jag börjat att söka jobb. Hittills så har jag sökt ett jobb på tre som jag inte fick. Så jag tog lite nya tag och sökte ett telefonförsäljar jobb här i örebro. Efter det så vart jag tipsad av Sofia att de sökte en teckenspråkslärare i härnösand. Så jag sökte det jobbet. Nu återstår det bara att vänta och se. Risken finns i alla fall att jag hamnar i härnta igen. Det har aldig varit min plan men när det finns ett jobb som det jag har utbildat mig till så blir man tvungen att söka det. Jag kan ju inte plugga 4½ år för att sedan jobba som telefon försäljare.

Härnösand är ett litet ställe där det inte finns så många jobb. Men hör och häpna de ska anställa 56 personer till kundtjänst på Com hem i härnösand så maken har en chans på jobb också. Hmm nu låter det som att jag tror att jag självklart kommer att få jobbet som teckenspråkslärare. Men så ä'r det absolut inte. Samtidigt så kan jag inte bara sitta är i Örebro med maken på ett mycket osäkert jobb som han har nu och mig som arbetslös. Nej så nu gäller det att ta tag i saker. Nått jobb ska väl finnas åt mig i härnösand även om jag inte skulle få teckenspråkslärar jobbet.

Utöver mittjobbsökande så pysslar jag med mitt examinations arbete som jag skriver med Anna och vi börjar närma oss slutet på forskningsläget. Idag så ska jag kika igenom en av böckerna som jag har och sedan fixa lite med den röda tråden så det blir glasklart. Efter det så är det bara att vänta och se hur arbetet artar sig. Hittills så har vi skickat ut en förfrågan om vi får lämna ut en enkät i några skolor men vi har bara fått svar från två rektorer att dessa ska höra med lärarna i skolan. Så vi får väl se hur det går med det. Arbetet sjunker ju om vi inte har några att skicka enkäten till. Ja det är knepigt det där.

Ja nu har jag nog inget mer att skriva det blir att vänta och se hur det går med jobben Med största sannolikhet så kommer bloggen att uppdateras med svar från de olika jobben inom en snar framtid så håll till godo.

Nu ska jag plugga men ni får ha det bra
puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0