Fredag igen...

Japp då var det fredag igen. men jag tänkte börja med att dra gårdagen.
Jag jobbade hela dagen och efter så hämtade jag emmy och vi handlade fika till dagens utflykt. Det är nämligen så att Emmy ska på utflykt med dagis idag, hela vägen till Hallsberg ska dem. Så Emmy är sjukt pirrig inför dagens händelser. Så igår fick jag då fixa lite massäck, det hon fick med sig vart pannkakor, macka, några kakor och festis. Dagis skulle köpa glass till dem. Ja så då får vi hoppas på att fikat duger åt damen. Ja eftersom emmy har med sig pannkakor så gjorde jag pannkakor igår. Jag gjorde några creps till mig och pannkakor till Eddie och Emmy. Vi körde lite sommar stil på pannkakorna (nu önskar jag att jag var duktig med kameran så jag hade haft ett kort att lägga upp). Vi körde i alla fall pannkakor med grädde, skivad banan och skivade jordgubbar på. Detta var tydligen en löjligt stor hit hos oss. 

Efter detta var tanken att jag skulle baka bullar och nutellamuffins men den tiden gick innan maten åt att städa köket eftersom det såg ut som ett bombnedslag. Direkt efter maten hade jag kunnat göra det men då sprang emy ut och jag fixade lite annat. Efter det fanns det som ingen tid. Så vi får hoppas på lite bakning på Lördag eller Söndag.

Idag så hoppas jag då på att det fina vädret ska hålla i sig så det blir lite grillning hemma hos perny. 

För emmys del så är hon nog ganska nöjd med att utflykten änligen har börjat och jag har den sista lektionsfredagen för denna termin eftersom 1,2 och de flesta 3orna har avslutning på torsdag och några av 3orna och alla 4orna tar studenten om en vecka. Det är alltså min sista riktiga jobbvecka på denna anställningen. Ja nu är det bara att vänta och se hur det artar sig och vilket jobb jag kommer att ha till hösten om jag ens har något jobb... 

Kommentarer
Postat av: Sofia

2010-05-30 @ 10:55:08
Postat av: Sofia

Nutellamuffins is das shit! :D

2010-05-30 @ 10:55:58
URL: http://sofiaengman.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0