inte snällt

Hmpf jag satte mig och betalade räkningar igår. Det var mindre roligt, vi hade massor med sånnadäringa "engångsräkningar". Med det så menar jag typ vägskatten, simskolan och gymnastiken. Detta blev i runda slängar 2500. Detta kombinerades då med en kvartalsmånad. Det vill säga tv-licens och hemtelefonen. Så våra räkningar blev 3500 dyrare än en vanlig månad. Helt fenomenalt kul...

Dock så kommer vi att överleva. Vaddå det är ju snart skatte återbäring=) Så för att trösta mig själv så köpte jag en jacka och ett par solglasögon till emmy. Utöver detta så införskaffade jag mig ett par cykelbyxor. Skit hot, eller inte men jag som duger i krig lider av det problemet att när jag har kjol så skaver låren emot varandra och jag får skavsår. Det är inte kul, så jag köpte mig ett par cykelbyxor (inte den glänsande varianten i gällfärg). Nu kan jag drför ha kjol med baraben=)

Annars så gjorde jag en kul grej igår. Jag strök en "underbar" linnekjol varför vet jag inte med tanke på att den skrynklar sig snabbare än man hinner stryka den. Men när detta var gjort bestämde jag mig för att ha cykelbyxorna och kjolen idag. Men för att detta skulle inträffa var det tvunget till att vara bra väder idag. Så innan jag gick och lade mig så sa jag, nu bestämmer jag att det ska vara fintväder imorgon. När jag vaknade imorse var det visserligen bara 8 grader i skuggan men himlen var klarblå. Så det funkade..=) yey'

Nej nu ska jag jobba lite... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0