mådag igen

Jag förstår inte riktigt var helgerna tar vägen. Jag menar det var ju nyss fredag eller?

I helgen har jag i alla falla hunnit med en hel del. Om vi gör som vanligt och börjar på fredagen. Efter jobbet så tog jag och min dotter oss hem till Perny och hennes familj för lite grillning. Detta var en bra idé då barnen lekte och åt korv och vi vuxna åt kött och drack öl och cider. Mycket trevligt, efter en liten stund började det då tyvärr att regna så vi knatade in där vi avrundade kvällen med att spela spel. jag fick till och med lära mig att helgonet var en mycket viktig tv personlighet. Något som jag helt missat och trodde att det var okej att benämna detta som helgon. Men från och med i fredags så vet jag bättre ;)

Efter detta blev det en liten sväng till bärseback och publicum. Det var trevligt att träffa alla igen. Det blir nog inte så många fler gånger innan sommaren. Vem vet vad som händer till hösten...

Lördagen Här skulle jag och eddie ha en romantiskkväll var tanken. Men problemet är att ingen av oss är så romantiska av oss. Däremot så hade vi fixat barnvakt och efter att barnvakt var fixad så blev emmy bjuden på kalas. Så emmy började lördagen med att vara på kalas hemma hos makens förra chef=) Så vi lämnade av emmy på kalaset och gick på jakt efter en studentpresent till min kusin som tar studenten nu på fredag. Men vart skulle vi börja? Jag menar detta är gossen som har allt. Vi bestämde oss för att kolla på Midia Markt och El giganten. Ja jag kan säga att vi inte hittade så mycket och blev grymt farcinerade av alla människor som kastade sig på alla rea saker. Då vi inte fann något på denna platsen så åkte vi vidare till Partaj men vi hittade inget där så vi bestämde att det blir ett presentkort.... efter detta ansträngande kapitel av denna dag så blev det en tripp till Sveas i Kumla och fika lite. När vi hunnit det så var kalaset slut och vi hämtade Emmy.

efter hämtning så var det raka vägen hem och packa badkläder till emmy för hon och brorsan skulle iväg och bada, så iväg med ungen och sedan var det bara jag och eddie hemma. Så vi tog oss tillbaka till marieberg så jag fick köpa mig lite kläder till kusinens student. Sedan blev det lite middag borta och en promenad i stadsparken för att kika på festivalen kvällen avslitades på Bion. Det vart faktiskt en riktigt lyckad dag.

Söndagen till söndageb så har jag bilder men inte med mig så dessa kanske kommer upp ikväll om vi har tur. Igår så blev det i alla fall en utflykt till karlslundsskogen där vi gick 5km spåret eller ja emmy cyklade, det blir ju trots allt en mil totalt om man räknar från oss och tillbaka. Så vi packade lite massäck en kvarts skivad vattenmelon och lite choklad. När vi kom hem så blev det bakning, massor av bakning. Det blev nutellagifflar, kanelbullar och vaniljdrömmar. Ja det gick ju bra men man var lite lagom mör när dagen var över.

Ja det var min helg =)

Kommentarer
Postat av: Emilie

bakning mumms!!! måste arageras någon!! Midsommar för mig är jobb som gäller. är du i norrland?

2010-05-31 @ 21:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0