Storstädning

Jag håller på att stor städa och hos oss innebär det att vi går igonom alla skåp. Ni vet sånadära skåp där man kastar in saker när man ska få besök. Längst ner på en hylla i ett sådant skåp så hittade jag ett häfte. Det häftet är ett diktkthäfte som hela min klass på gymnasiet fick skriva i början av andra året på gymnasiet. Jag har aldrig påsått att jag är någon hejare på att skriva dikter. jag tycker lixom bara att mina dikter blir tragiska och patetiska. Så nu ska jag bjuda er på en goding från gymnasiet...

Kyss

En obetydlig kyss fastnade på mina läppar
brände sig fast i mitt minne
en kyss jag inte vågade besvara
men
med min hand i din visste jag att
du skulle stanna i mitt hjärta


det som är puttenuttigt med denna dikten är att den handlar om eddies och min första kyss... Det tycker jag är gulligt. Dikten är inte så bra men jag kände att jag ville dela med mig av den mest för att det faktiskt vart vi två. Detta var ju lixom före emmy före allt. det tycker jag är coolt. jag menar hur många har skrivit om sin make i en skoluppgift 2a året på gymnasiet??

Nej nu ska jag städa klart

 


Kommentarer
Postat av: perny

NAAAAAAAAW va snuttibulligt :)

2010-05-01 @ 23:43:10
URL: http://theperny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0