Undrar om

Undrar om jag ska vara en jätte bra förälder idag och vara ute och leka med min dotter efter dagis. Ta en lite cykeltur och bara njuta av att få vara med henne. Eller om jag ska göra det som jag måste det vill säga plugga och skriva på min uppsats. Det känns som att det var evigheter sedan Emmy och jag tog en lekeftermiddag. Det måste vara en av de största fördelarna med att jobba att man faktiskt kan vara med sina barn när man slutar eller när man är ledig. Detta är ju något som är omöjligt när man är student. Alltså att vara med sina barn helhjärtat och inte bara tänka på hur fan ska jag få i hop c-uppsatsen. Eller shit hur ska jag klara tentan och sådana saker.

Självklart förstår jag att det finns jobb som man tar med sig hem kanske både fysiskt och psykiskt. Men då har man fördelen att man är ledig på semestern. Jag som student har ju inte ens någon semester när jag är ledig så jobbar jag och när jag inte jobbar så pluggar jag. Det är en av de största anledningarna till att jag länktar tills jag har pluggar klart och fått ett jobb. Så jag kan umgås med min dotter utan att behöva tänka att jag egentligen borde sitta vid datorn och plugga.

Kommentarer
Postat av: Sabina

låter som en bra idé att vara ute en stund! :)

2009-04-21 @ 15:06:47
URL: http://sabiinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0