Låååång dag

Jaha vad har jag gjort idag då? Jo vi började ju dagen med en lite road trip till Degerfors där vi provade klänningarna som vi beställde i höstas. Eller ja jag provade ju ingen då min är beställd här i Örebro. Sofia ska ha en grön klänning på sig, Den var lite stor för min tjej har blitt så liten. Så den ska läggas in lite.


Sedan så provade Emmy sin klänning den ser exakt ut som den gör på bilderna bara att den inte är för lång. Men den ska xå fixas till den ska sys in i fållen och det som är rött ska bli samma färs som Sofias klänning.


En liten bild bak också...


När vi är i butiken säger jag att Emmy är en prinsessa i denna klännig. Då fick jag svar på tal - Jag kan ju inte vara en prinsessa om jag inte har någon krona på mig. Så hon fick sig en jätte söt tiara som jag tyvärr inte har någon bild på dådet var sambon som fotade dottern.

Efter detta var vi in på det knepigaste fiket i Sverige men vi fick oss varsin macka jag och Sofia. Emmy ville ha en chokladboll så det fick hon. Eddie ville inget ha så han blev utan.

Efter detta var det bara att kuska hem till Öret för att ge Bobo en promenix. Men tro inte att dagen var slut där, nej nej. Sofia, jag och Emmy tog en tripp till Marieberg där vi shoppade lite grejer bland annat skor till Sofia då hennes skor till klänningen var för vita så det vart som ingen höjdare. Sedan bar det av till Ikea så Emmy fick leka lite och Sofia och jag shoppa lite mera. Denna gången var det prydnads saker till festlokalen. Så gröna skålar med beige sand och gröna ljus plus lite fusk blomblad.

Efter denna tripp bar det av hemmåt för lite våfflor med sylt och grädde. Dock blev det bara en kort stund hemma då vi är hundvakt som sakt. Så efter maten var det dags att gå ut med stackars Bobo som är tvungen att bo hemma då Eddie och Sofia är allergiska. Så Sofia och jag tog en liten kvälls prommenad me Bobo på nätta 2h och ca 13000 steg. Så han fick lite motion i alla fall. Som tur är för Bobo så kommer hans ägare imorgon så då slipper han vara ensam hela dagarna.

Ja det var väl vad jag har hunnit med idag. Men jag är ganska nöj med dagens bravader men nu är det nog dags att sussa lite. God natt.

Kommentarer
Postat av: Sabina

åååååå vad fiiiiiin klänningen vart!!!!!

2009-05-03 @ 17:14:52
URL: http://sabiinajohansson.blogg.se/
Postat av: Sofia

:D:D:D

2009-05-04 @ 11:27:00
URL: http://sofiaengman.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Jag riktigt älskar min bondbränna jag fick!

H.A.H.A!

Jag MÅSTE se till att sola bort den innan DA WÄDDINGH! =/

2009-05-04 @ 18:27:09
URL: http://sofiaengman.webblogg.se/
Postat av: Pucko

Mäh så farligt var det väl inte?

2009-05-05 @ 13:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0