Shopping

Dagen började ganska produktivt med en tripp till universitetet där jag gick igenom lite till uppsatsen och lånade en bok. När jag kom hem var min sambo hemma så vi åkte iväg så han fick i sig lite lunch då jag redan hade ätit på universitetet.
Efter detta startade den roligare delen av dagen som började med att vi åkte till Marieberg där vi började med att köpa ett par nya badtofflor till Eddie. Ni som känner honom vet han passion till dessa besynnerliga fotdon. När dessa vaqr införskaffade tog vi en sväng förbi bolgaet och handlade lite inför bröllopet. Det vart 18 flaskor Törley då ska några vara till skålen och resten till maten. Men eftersom alla tycker lite olika så köpte vi 8 falskor röd cicero och 8 flaskor liebenfraumilch (jag tror att det stavas så) det är ett vitt "saft" vin. Så jag hoppas väl att detta ska falla folk i smaken. Gör det inte det så kommer det också att införskaffas öl, cider och någon form av avec.

När alkoholen var inhandlad så bar det av till ikea där det köptes 10 skålar att servera mat i. 8 brickor att lägga upp mat på och en gigantisk bytta att göra potatissallad i. Dessutom vart det en förpackning skumpaglas oxå då det har skett vissa ändringar i gästlistan. Sedan var det bara vanligt tråkigt som införskaffades som möbeltossor och batterier.

Men lite läskigt är det att det bara är 1 månad kvar till bröllopet tänk om allt skiter sig? ingen gillar maten och allt bara blir pannkaka. När jag har dessa funderingar så lugnar jag mig själv med att tänka - jaja det finns ju alkohol nu så folk kan ju bli fulla och glada. Skulle maten bli äcklig så är det ju inte långt till mcd eller någon pizzeria.

Dock är det dagar som denna som jag gillar när jag får bränna pengar med gott samvete och har fullt upp hela dagen=) Men nu måste jag vara lite produktiv igen och fixa lite med uppsatsen. Efter att jag har pluggat lite och Eddie har formaterat om datorn som vi har fått låna av min bror (tack bror) så blir det nog lite wowande.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0