Skjutbanan

Ja idag har jag faktiskt varit ute på lite äventyr. Anledningen till detta lilla äventyr började i går när jag kom hem till mamma och pappa och pappa och jag började att prata jakt och jag fick för mig att det vore kul att prova skjuta. Så jag knatade iväg till jobbet igår sov kvar som ni redan vet och när jag kom hem från jobbet idag vid 13 tiden. När jag kom hem så åkte vi iväg till skjutbanan och jag fick prova två olika gevär. Det första var av en nyare modell älgstudsare på 7.62 kaliber. Detta var inte så farligt, visst jag ska inte ljuga jag vart lite förvånad över att rekylen var så stark samtidigt som jag vart förvånad över att det inte gjorde så ont. Nästa bössa som jag provade var en älgstudsare modell äldre men lättare av samma kaliber. Jävlar vilken rekyl det var på en lilla bössan. Shit jag kan ju säga att jag fick ett ganska snyggt blåmärke på axeln.

Men när vi började skjuta så hade jag en liten ställning som höll kolven och pipan stadigt så det var bara att ställa in den och skjuta. Första skottet så var jag helt säker på att jag bommade då jag inte kunde se hålet i tavlan. Shit tänkte jag och sköt ett till skott samma sak där. Så jag och pappa gick de 80 metrarna fram till tavlan. Jävlar i min lilla låda anledningen till att det inte syntes något var att båda skotten var i det svarta fältet=)

När jag provat några skott gick vi över till nästa grej som bara höll pipan stadigt. Detta var aningens klurigare då man genast märkte hur skakig man var på handen. Men även denna gången träffade jag alla skotten innom det svarta området. Skit nöjd var jag iaf. Ja men vad fan det var ju första gången jag sköt med något starkare än ett luftgevär. 

Sista grejen vi gjorde innan vi åkte hem var att jag stod själv och sköt med bössan detta kommer det en super fin bild på också. Då gick det inte lika bra. Dock missade jag inte tavlan en enda gång=).

Detta var det sista skottet jag sköt dvs det tredje utan stöd.

Här kommer det en super fin bild på mig. Jag vart tvungen att lov pappa att lägga den på bloggen. Jag har jätte fina brillor på mig och på brillorna så har jag en papperslapp då det är mitt vänstra öga som är dominant och jag inte kan blunda med bara det ögat. Jag vet jag är lite konstig men det går verkligen inte. Så jag kör med lapp så länge tills jag har lärt mig att använda det vänstra ögat. Ja jag vet jag står som en kratta men det får ni leva med. Här ska ni få er ett gott skratt=)


Visst är det snyggt??
Nej nu ska jag ta och sova och hoppas att ni fick er ett gott skratt. God natt

Kommentarer
Postat av: Sofia

det måste vi! haha =) det roliga med den filmen är att dina föräldrar inte minns att de hade den :P

Men vi satt på nålar i soffan =P HAHA! Vi måste fan ta en sån snart.. B-skräckisar... typ Evil dead och såna haha :P

2009-05-09 @ 15:46:34
URL: http://sofiaengman.webblogg.se/
Postat av: Sabina

fan vad sexigt gumman :) du kommer nog passa bra där ute i skogen!! :)

2009-05-09 @ 17:09:18
URL: http://sabiinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0