Ute och cyklar

Det skulle man kunna tro att jag är men cykelturen är faktiskt över. Eddie och jag bestämde oss för att cykla till Ekers kyrka där bröllopet kommer att vara. Så vi kikade på en karta och hittade en väg som vi tyckte var lämplig och eftersom Sofia hade en cykel hon ville bli av med så vi fick den. Det var några små fel på cykeln som att bakhjulet var skevt och sadeln inte gick och höja men fullt cykelbar. Så vi tog och cyklade iväg med Eddie som kartläsare från mobilen. Det kan låta som en bra idé men ni som känner Eddie vet att ha honom som kartläsare är som att vara utan karta ;P. Men vi cyklade och cyklade och kom till en skog som Eddie sa att vi skulle cykla igenom. Vid det här laget hade Emmy lessnat på att cykla så hon satt på min pakethållare och Eddie hade Emmys cykel på styret. När vi väl kom ut ur skogen kollade min käre sambo på kartan och såg att vi cyklat för långt. Så det var bara att cykla tillbaka en bit så snart såg vi kyrkan. När vi skulle cykla tillbaka tog vi den närmsta vägen som bara tog 20 min istället för 1½h..=P.

På vägen hem handlade vi lite så vi kunde prova att göra fläskfilén som vi tänkte servera på bröllopet. Man vill ju inte bjuda på något som smakar illa. Så vi kom hem och gjorde detta, fläskfilén vart perfekt men där emot så vart dressingen till inte så bra. Mest eftersom jag inte är så förtjust i soltorkade tomater så vi kommer att servera köttet utan dressing men ha lite olika dressingar brevid. Det låter väl okej?

Dagen avslutas nu med lite tv och dator, Emmy är sur som vanligt för att hon inte får vara ute längre än till kl 19. Sabon spelar poker och jag funderar på att wowa lite. Vet bara inte vilken karaktär jag ska spela på då. Men det problemet ska jag väl lösa när jag har pratat med min dotter som det är jätte synd om för att hon aldrig får göra något som hon vill. Bara för att förtydliga detta så var vi på Gustavsvik igår och hin har varit ute i lekparken 2 dagar i rad. Men detta kvalificerar sig inte som något hon vill göra. Så summan är i alla fall att jag är dummast i världen för att Emmy inte får vara ute till 22 för det får hennes kompisar. Men vad fan ungen är 4 år inte kan man väl vara ute till 22 då? När jag var liten fanns inte det på en världskarta då var det in till bolibompa. Om man var hemma hos en kompis så kunde man få vara borta till efter bolibompa när det var dagis dagen efter. Men allt förädras ju och tydligen så är det okej att 4 åringar är ute till 22 nu för tiden.

Nej nu ska jag faktiskt ta och wowa lite. Ha en trevlig kväll. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0