Vem är puckot?

Som ni vet är det jag som kallas för Pucko på grund av en händelse på högstadiet. Men som idag underar jag vem det är som är puckot i vårat förhållande? Just idag skulle jag påstå att det är min sambo. Detta med anledning till att han är överdrivet förtjust i att försöra bilar. Ja denna gången var det våran. Han skulle köra den svåra sträckan till Enköping och bestämde att det var alldeles utmärkt att slänga (läs tappa) sin mobil på knappen för varningsblinkers vilket resulterade i att knappen inte går att stänga av. Så min extremt smarta och händige sambo tar och pillar dit en papperslapp för att det ska sluta blinka. Vilket det gör han lämnar bilen och åker till Enköping där han lämnar bilen hos mamma och pappa. Efter ett tag så lossnar pappers lappen och bilen börjar blinka. Då är min sambo påväg till Sundsvall när han får ett samtal av en mycket omtänksam människa som tar reda på Eddies nr och ringer honom för att berätta att biljäveln står i Enköping och blinkar. Detta är ju helt fantastiskt då jag befinner mig 13 mil från bilen och Eddie 45 mil från bilen och mamma har ingen nyckel till den så hon kan stänga av skiten. Helt jävla under bart. Vilken jävla tur jag har som har ett pucko till sambo. Så därför funderar jag just nu om det inte vore Eddie som skulle kallas för pucko?

Men innan denna incident inträffade så hade jag en trevlig dag med pappa på besök. Samt att Emmy och jag tog en sväng förbi Perny och hennes familj. 

Ja ja men det är ju tur att jag har en underbar pappa som ska hjälpa mig att fixa bilen. Men efter detta har Eddie bilförbud tror jag minsann.

Nej nu tror jag att jag ska sluta vara irriterad och titta på film med pappa. För er som inte har ett pucko/klantarsel till sambo ha en trevlig kväll... 

Kommentarer
Postat av: perny

Och du var orolig när vi skulle låna bilen och köra skräp :D så har faran haft bilen i klorna i stort sett dagligen :D



Och tänk på att snart är han inte din puckade sambo längre, han är din trumvirvel korkade make :D kramar på dig och hälsa gubben så gott ;)

2009-05-27 @ 16:45:47
URL: http://theperny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0