januari

Japp då var det januari och jag har börjat på mitt nya jobb. Det är faktiskt riktigt kul och jag trivs took bra på min arbetsplats. Hur går det för mig med mina mål för det nya livet efter studierna? Jo jag och Sid har börjat att träna, så det har jag i alla fall börjat med. Nästa träningspass är imorgon=). Det ser jag faktiskt fram emot, jag önskar bara att det fanns lite fler timmar på dygnet så man hann med så mycket träning som jag önskar. Men så är det inte så jag får nöja mig med det jag har=)

Rökningen har jag ju datumet den 24 januari, aka min fördelsedag. Så jag närmar mig med stormsteg. Det jag har gjort hittills är att röka lite mindre, vilket inte har varit jätte svårt eftersom det har varit skitkallt och jag har ganska fullt dessa veckor på jobbet. Nästa vecka ska jag försöka att inte röka alls på jobbet, förhoppningsvis så funkar det=). Annars så är det ju snart rökstopp.

Ja kilona som jag pratade om de sitter kvar. Så nu har jag både mammakilon och studentkilon, tänkte att jag skulle ner 10kg till sommarn. Så jag kör stenhårt på beach 2010=)

Frisyren har jag inte fixat än då jag är fattig som en kyrkråtta i väntan på första lönen. Det är något som kommer att kännas riktigt konstigt. Att få "riktig" lön=) Ja jag kan ju bara säg att jag längtar.

Emmy är annars lite grining eftersom hon bara får vara på dagis 15h i veckan vilket hon inte alls är van vid. Så jag hoppas att maken får fingrarna ur och suger tag i någon på komvux imorrn så han får veta om han får plugga eller om han ska söka jobb.

ja annars så har jag ju mitt "sista" seminarium på fredag. Med "sista" så menar jag det sista som jag har kvar förutom min ventilering på min c-uppsats som jag kuggade.

Nej nu är det dags för sängen. Men först så ska jag packa mina badkläder=)
natti på er


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Grattis till nya jobbet :) Vart är det du jobbar?

En liten fundering.. Varför får Emmy bara vara på dagis 15 h i veckan? Får man inte ha barnen på dagis "hur mycket som hellst" när man jobbar heltid?



Ha de fint!

Kram Emelie

2010-01-22 @ 10:42:22
URL: http://mliobebis.blogg.se/
Postat av: pucko

Jo men eddie är arbetslös och därför får emmy bara vara där 15h

2010-01-24 @ 15:35:50
Postat av: Emelie

Förstod det lite senare! Hoppas icke-rökningen går bra :D

2010-01-27 @ 13:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0